woensdag 4 juni 2014

Tijd voor bezinning.

Mijn telefoon wekt me. De regen klettert tegen m'n tent. De hele nacht al. Ik ben brak. Even denk ik er over te blijven liggen. Maar er moeten weer kilometers gemaakt worden. Hop er uit. Slaapzak en matje opruimen. Alles in de regen droog op de fiets zien te krijgen. De tent blijft nog even staan. In de keuken yoghurt met muesli eten, daar is het droog. Het is zo koud dat de verwarming hier aanslaat. Ik ben moe, kapot. Niet hersteld van gisteren. Tranen in de ogen maar het moment is daar om onder ogen te zien dat het niet gaat. Verstand gebruiken. Wat ga ik doen. Vandaag in de regen meer dan 100 km fietsen is vragen om ziek te worden. Dat kan ik hier absoluut niet gebruiken. Wat kan ik doen? Eén van de ingebouwde nooduitgangen gebruiken. Doorsteken naar Noorwegen en dan de boot naar Tromsö? richting Stockholm en dan de helft van de terugreis pakken? Ik weet het allemaal niet meer. Vandaag wordt een rust/bezinningsdag. Vanavond kruip ik hier weer in de tent of misschien een Stuga. Morgen? Adviezen en meedenken welkom.

6 opmerkingen:

  1. Dag woutel

    Jammer te lezen dat het zo tegenzit.
    Ik kom net uit Luxemburg . Ik wilde de Trail lopen 125 km in vier dagen. Niet gehaald. Ik ben tegen mijn leeftijd en het weer aangelopen. Mijn doel naar beneden bijgesteld. Toch nog 100 km gelopen. Best trots op mij zelf. Alles eruit gehaald wat erin zat en niet onbelangrijk ik heb ook nog genoten.
    Wout je hebt nu al een giga prestatie neergezet. Ga rustig door en kijk gewoon hoe ver je komt. Sterkte groeten martien en yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kun je niet door Noorwegen fietsen en dan de boot pakken naar de Noordkaap, zodat je toch je verjaardag op de Noordkaap bent. Dan heb je een hele knappe prestatie zelf geleverd en ook je doel bereikt. Sterkte me je beslissing

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee kerel, we leven met je mee. Boot, trein of bus zou een optie kunnen zijn als je wel naar de Noordkaap wil. Bijv. vanaf Mora via Östersund naar Gällivare in het noorden is een treinverbindig (via langzame touristische inlandsbanan in 2 dagen, of nachttrein, 18u reizen, kost zo'n 180 euro voor n enkeltje). Zet 'm op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Wouter, goed dat je een dag rust hebt ingebouwd, met roofbouw ben je verder van huis. (figuurlijk dan). Gezond blijven is altijd het belangrijkste.
    linsaf, rechtsaf of rechtdoor... verkeerde beslissing bestaat niet.
    Mocht je door Mora komen, maak dan nog wel even een foto bij de Vasaloppet finish. "I fäders spår – för framtids segrar". Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Broer,

     

    Ik denk dat je nu al erg trots kunt zijn op wat je tot nu toe gedaan hebt! Wij zijn het in ieder geval wel.

    Dat je er nu goed door zit snap ik niet… dat had ik namelijk al 1000 km eerder gehad!

    Maar goed, wat nu…

     

    Probeer voor jezelf scherp te krijgen wat je hoofddoel was van deze onderneming. Zelf denk ik dat dat is dat je op 21 juni je 50ste verjaardag viert op de Noordkaap.

    Doel 2 is dan om dat helemaal op de fiets te hebben gedaan.

    Neem in je overwegingen mee dat je maar één keer in je leven 50 wordt, en het dit jaar maar één keer 21 juni is…

     

    Als ik in jouw schoenen stond zou ik proberen de trein te pakken naar het noorden en zo enkele dagen rust kunt inbouwen. Dan heb je je hoofddoel gehaald.

    De eerste die het daar niet mee eens is moet het dan maar eens zelf beter gaan doen.

    De “gemiste km’s” kun je mogelijk nog na 21 juni fietsen, en zo ook doel 2 nog te halen.

     

    Ik wens je heel veel sterkte, wijsheid en vooral gezond verstand met het nemen van je beslissing… Wat je ook kiest, voor ons ben je nu al een toppertje!

     

    Ilse, Jacco en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha broer,

    Ik ben het met broertje eens. Hr. van Sloten heeft de oplossing. Natuurlijk is het jammer dat je het niet helemaal gefietst hebt maar in Denemarken sprak je volgens mij ook een fietser die zei dat 80 km per dag veel is terwijl jij 160 km gepland had. Ik denk dat de tijd die je er voor uit hebt getrokken toch te kort was. En slecht weer kun je altijd hebben. Dus rustdagen, en die had je al bijna niet. De prestatie die je nu al geleverd hebt is z'n beetje wat ze in de tour de frans ook doen. Alleen daar hebben ze fietsen van 5 KG. Jij 70 KG vandaar dat zij die afstanden in 4 uurtjes afleggen. Denk aan je zelf. Go for It. Pak de trein, zou ik zeggen, en vier je verjaardag op de noordkaap, topper.

    BeantwoordenVerwijderen