zaterdag 14 juni 2014

Dag 22

En dat schiet op! Dag 29 wil ik graag op de bestemming zijn aangekomen. En het zou nog kunnen... Mits er niets tegenloopt. Dan heb ik nog twee dagen van meer dan 130 km. Het weer is niet super en lijkt nog minder te gaan worden. Afgelopen nacht best goed geslapen. Wel even een uurtje wakker gelegen, denken over wat te doen. Links af naar Tromsø of in een ultieme poging rechtsaf richting noordkaap. Maar dat beslis ik overmorgen pas. Het zonnetje schijnt als ik de tent uit kruip, er staat weinig wind. Mooi! Gauw de boel klaarmaken en vertrekken. Ontbijten in de keuken. Weerbericht bekijken, maar mijn telefoon doet hier niets. Een fransman biedt me zijn laptop met wifi aan. Even googelen op weersverwachting noord zweden. De site die ik vind voorspelt sneeuwbuien. Sneeuwbuien?!? Die lui zijn gek. Ik spring op de fiets. Korte broek en korte mouw. Binnen 5 minuten weet ik dat ik te enthousiast was. Stoppen. Beenstukken en jackje aan. Nog best fris. Het waait iets minder dan gisteren en de wind is iets westelijker. Flink doortrappen. De etappe is niet lang en dan kan ik mooi op tijd op de camping zijn om te wassen. De eerste helft gaat veel omhoog. De tweede helft gelukkig iets meer naar beneden. Vreemd, de ene dag struikel je hier over de rendieren, de volgende dag is er geen één. Geen bijzondere ontmoetingen, geen bijzonder landschap. Het wordt geleidelijk aan steeds kaler. En buiten het enkele plaatsje van een paar huisjes woont hier niemand meer. Nog voor vieren op de camping. Meteen gaan wassen? Ik zie wat donkere wolken en zet eerst de tent op. Dan douchen. Boodschapjes doen. Dat gaat zo beter dan onderweg. Met de tent er uit en de grote tas er af heb ik meer pakruimte en fietst het makkelijker. Maar wat een zere kont als ik zonder fietsbroek fiets! Terug naar de camping fiets ik verkeerd, maar vind het gelukkig toch. Dan wil ik wassen en eten. Maar de wasmachine is inmiddels bezet, 20.00 ben ik aan de beurt. Had ik het maar meteen gedaan! Dan maar eten en bloggen. Komt een man de keuken binnen en vraagt of die fiets en tent van mij zijn. Het is een zwitser, 67 jr. oud, die vorig jaar vanuit zwitserland naar de noordkaap is gefietst. Gezellig mee gekletst, heeft nuttige informatie. Daarna sleutel van washok gehaald. Was in de machine en bloggen. Saai verhaal, hoop dat er morgen wat leukers te vertellen is. Ik kijk uit op heuveltoppen met sneeuwresten. In een aantal stuga's zit een noorse autoclub, ze hebben leuke, grote auto's bij zich. Eentje is een echte beauty.

1 opmerking:

  1. Slecht weer, Wouter? Je weet wat de Noren zeggen: slecht weer bestaat niet,, alleen slechte kleding. Ik hoop dat je dat dat goed voor elkaar hebt. Slechte benen bestaan dan weer wel maar ik durf je nu wel goed getraind te noemen.
    Ik heb er vertrouwen in dat je de Noordkaap gaat halen. Zet hem op!

    BeantwoordenVerwijderen