zondag 8 juni 2014

Dag 16

Vandaag een lamdag gehad. Ok, ik had een  redelijk briesje tegen maar dat verklaard volgens mij niet helemaal waarom het zo moeizaam ging. Want dat ging het. Vanmorgen normale tijd er uit. Het was net gestopt met regenen, tentje dus kletsnat. Rustig ingepakt en ontbeten. Ik heb geen haast, Őstersund is maar een kilometer of 75. Sleutel inleveren en gaan. Het is eerst nog bewolkt, maar het trekt steeds meer open. De benen willen niet. Ik sta veel vaker naast de fiets dan ik wil. Rustig door gaan. Er ligt iets rechts van de weg. Wat is dat? Sneeuw! Zit ik hier zo hoog? De garmin geeft het antwoord; nog geen 350 meter! Stoppen, wat eten, het helpt niks. Ik ben en blijf vandaag lam. Terwijl ik best goed heb geslapen, hier reden gelukkig geen treinen. Links van de weg staan ineens twee grote vogels van een voor mij onbekende soort. Ik probeer een plaatje te schieten, maar het is te ver. Nog wat later zie ik links besneeuwde heuvel toppen die nauwelijks hoger lijken dan waar ik nu fiets. Begin van de middag kom ik langs een fastfood tent. Ik bedenk dat als ik hier wat eet, ik vanavond met een broodje toe kan. Ik bestel een kipsalade, is me hier al twee keer goed bevallen. Maar hier niet. Het smaakt nog redelijk, maar de portie is veel te klein. De wc is niet schoon, het fonteintje zit verstopt en er is geen zeep. Allemaal erg on-zweeds. Nog 16 kilometer. Normaal een kippe-eindje, maar vandaag komt het uit m'n tenen. Aankomst op grote stadscamping. Ik moet staan op een plekje naast een grote tipi waar 2 jonge stellen in kamperen. De autoradio staat aan, de portieren open. Het bier vloeit rijkelijk. Ik vrees voor m'n nachtrust...

Ps, de foto's lijken op m'n telefoon wat donker. Eentje heb ik iets lichter genomen. Wat is beter?

4 opmerkingen:

  1. Lekker uitrusten en morgen weer vrolijk verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat het vandaag moeizaam ging, maar je hebt het maar toch gedaan! !! Morgen beter! !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sneeuw? Hier vallen de mussen van het dak. Wout geweldig om je zo te kunnen volgen.succes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De lichte foto is duidelijker, maar op de donkere zijn de wolken te zien.
    Diep respect voor jou. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen