woensdag 25 juni 2014

Dag 33

Het was koud vannacht! E  dan kan ik merken dat ik weinig gedaan heb. Als je een dag hebt gefietst val je ondanks kou wel in slaap. Nu niet dus. Slecht geslapen. Aan de overkant van het riviertje wordt gebarbecueed . Erg beschaafd, ze maken weinig lawaai. Totdat er een luid geplons en geschreeuw klinkt. Er ligt er een in het water. Met de kleren aan zie ik als ik me uit de zlaapzak en tent heb geworsteld. Maar dan staat hij ook al weer druipend op de kant. Het is een smeltwatetriviertje van net boven 0℃. Lijkt me geen pretje. Het is weer gauw rustig en ik probeer kleumend in slaap te komen. Dat lukt gedeeltelijk. Niet te laat uit bed, alvast een beetje wennen voor morgen. Dan moeten we weer gewoon vroeg op. Ontbijt in de kantine. Is wat duurder maar ik ben alles aan het opeten om morgen zo licht mogelijk richting vliegveld te gaan. Dan rustig richting centrum. Bij Magne van Tromsø outdoor langs voor de doos. En of hij een oplossing weet voor mijn vervoersprobleem. Die weet hij. Een paar honderd meter verderop voor een hotel stopt de airportshuttle. Die gaat mij met fiets, bepakking en doos naar het vliegveld brengen. De doos met een hoop folie en bobbeltjesplastic en folie worden klaargezet, ik kan ze de volgende morgen om 9.00 oppikken. Dan wat kleinigheidjes inslaan voor de mensen thuis. De ijskathedraal bekijken. Op zich wel mooi maar naar mijn smaak wat erg modern. Een organist zit mooi te spelen, is aan het oefenen voor het concert van vanavond. Hij maakt plaats voor een organiste. Wat die speelt is ook mijn smaak niet. Of ze een hoge hoed vol met akkoorden heeft waar ze naar hartelust met willekeur in zit te grabbelen. Terug naar de camping. Ik heb nog aardig wat colemanfuel over. Daar maak ik twee engelse fietsers blij mee. In de brander zit nog genoeg om de laatste maaltijd te koken wat ik meteen doe. Dan kan de fles en brander uitwasemen, als ze op het vliegveld een spoortje van benzine ruiken ben ik de sigaar. Het koken lukt precies, halverwege de koffie houdt de brander er met een grote gele steekvlam mee op. Geen koffie en m'n esspressomaker zwart van het roet. Er zijn ergere dingen. Afwassen en spullen in orde maken voor vertrek morgen. Blog van gisteren maken. Rondhangen en links en rechts wat praatjes maken. Het wordt komende nacht nog kouder dan afgelopen nacht! Laatste jam op knäckebröd smeren. Ik heb nog een heel pak over. Twee poolse fietsers zijn er erg blij mee. Laatste douche hier. En laatste blog onderweg schrijven. De allerlaatste schrijf ik thuis. Morgen! Eigen douche, eigen bed. Lekker weer. En weer bij Mirjam, Laura en Ruben! Kan haast niet wachten! Nog één nachtje kleumen. 3℃.....

2 opmerkingen:

  1. Hopelijk kun je toch nog slapen vannacht en dromen over je thuiskomst. W wensen je een warm welkom toe. Goede reis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zal je vannacht blij zijn in je eigen bed :-)

    BeantwoordenVerwijderen