dinsdag 27 mei 2014

Nachtelijk avontuurtje en dag 3

Nee beste lezers, het wordt niet zo smeuïg als de titel doet vermoeden. Toch is het helemaal waar en had het met nachtelijk bezoek te maken. Ik zal je niet langer in het ongewisse laten. Afgelopen nacht lag ik heerlijk te slapen tot ik wakker werd van geluiden net buiten mijn tent. Ik had mijn tassen tussen de binnen- en de buitentent gezet, en had om condensvocht tegen te gaan de buitentent aan een kant open gelaten En toen hoorde ik trippelende pootjes op mijn tassen, gepaard met sjirpend gepiep. Muizen of ratten! Nou zijn mijn tassen goed dicht, en zitten er geen geopende etenswaren in, en heb ik de ritsen van de binnentent dicht, toch wil ik ze daar niet hebben. Ik kon natuurlijk zo gauw de zipper van mijn slaapzak niet vinden, wurmde mijn armen door het hoofdgat  opende de binnentent onder het uitstoten van een luid ksssst. Een lege papieren broodzak die ik voor afval had bewaard smeet ik een eind weg van de tent. Toen alles weer rustig was wou ik weer gaan slapen. Maar dat bleek minder eenvoudig. Het gat waar normaal je gezicht of hoofd door komt zat nu strak onder m'n oksels. En de zipper kon ik niet vinden. De rits naar boven volgend begreep ik dat 'ie ergens tussen m'n schouderbladen moest zitten. Probeer dat maar eens te klaren in een tentje waar je net in past! Maar goed, ook dat lukte. Vanmorgen op tijd uit bed. Achteraf maar goed, ik heb de hele dag de wind tegen gehad. Het was erg zwaar. Het eerste stuk over licht golvend landschap. Toen een wat vlakker stuk. De Elbe overgestoken, toen weer wat meer hoogteverschil. Veel details schrijf ik niet hoewel ze er wel zijn, ik ben steenkapot. Ik werd door een tegenligger op een bijna net zo volgepakte fiets als de mijne staande gehouden. Een Nederlander natuurlijk. Kwam net terug uit Zweden en Noorwegen. De 4e keer voor hem. Hij was dolenthousiast. Maar, zij hij , meer dan 80 km. fiets je daar niet op een dag. Je bent een hele kerel als je er 15 km/u gem. haalt.... En ik heb dag etappes van 160 km..... Mijn enthousiasme heeft een deuk opgelopen, ook na zo'n dag met vrijwel continu de wind tegen. Ik zit nu op een primitieve camping waar ik volgens mij de eerste doortrekker ben in jaren. Maar goed, ik heb gedoucht en gegeten. Het begint flink te waaien, hoop dat de wind morgen in een andere hoek zit... Ik wil eigenlijk gaan slapen, maar de campingbaas is er nog niet. Die heeft z'n vrije dag vandaag. Een gast hier heeft hem gebeld  en gezorgd dat het sanitair, wat normaal op slot zit, open blijft. De baas komt vanavond nog zodat ik kan betalen. Ik hoop niet te laat...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten