vrijdag 30 mei 2014

Dag 6

Afgelopen nacht weer eens niet heel goed geslapen. Vlak voor ik er in kroop barste in de buurt een flink kabaal los. Ik dacht aan een kermis, de volgende dag hoorde ik van de campingbazin, die ongerust vroeg of ik nog had geslapen, dat dit het eindfeest was van de examenkandidaten van de middelbare school. Die hadden hun laatste schooldag afgerond. Nou bedankt! Uiteindelijk dankzij de vermoeidheid toch in slaap gevallen. Vanmorgen redelijk op tijd op, 8.30 zat ik op de fiets. Het inpakken en klaarmaken duurt nog steeds te lang naar mijn zin. En dan is het nog droog, ben benieuwd hoe dat gaat als ik het eens met regen moet doen... Maar zover is he gelukkig nog niet gekomen. Ik denk dat dit dankzij de oostenwind is, die ik dus eigenlijk heel dankbaar moet zijn. Vandaag leek die wind wat minder te worden, en vanaf halverwege de ochtend is het knap zonnig. Ik smeer maar raak, met name m'n knieholten lijken verbrand. Nog steeds onder de indruk van het Deense landschap. Het lijkt nu iets vlakker te worden, toch zat er vlakbij de camping nog een flinke klim. Deze camping vond ik na een tip van Mirjam, mijn Garmin wist hem niet. Behoorlijk minder luxe dan de 2 voorgaanden, maar wel goedkoper. Vandaag iets meer dan 100 km. gefietst, gisteren net geen 100. Dat betekend dat ik al bijna een dag inlever op het schema. Op het schema zou ik 2 dagen over hebben, na nog geen week al een dag kwijt... betekend dat de Noordkaap in de gevarenzone komt. Ik moet dit maar gewoon accepteren, er zit niet meer in. Ik zit nu op een stoel, maar voel precies waar ik normaal m'n zadel raak. Links zit er in mijn bil een flinke bult. Ook mijn maag protesteert tegen deze manier van leven. Nu ee het over mijn gezondheid hebben, ik hoest ook nog steeds. Het is lang niet meer zo erg als een paar weken geleden. Het spiertje wat ik bij mijn rechter ribben gescheurd had gaat heel goed. Ik kan weer op beide zijden slapen, zelfs in het tentje. Verder is er vandaag weinig bijzonders gebeurd, wel genoten van het landschap. Morgen of overmorgen hoop ik naar Zweden te varen, we zullen zien of het Tromsøse of Noordkaapse mosterd gaat worden! Als het weer blijft zoals nu geniet ik er van, dat stond en staat voorop! Vandaag had ik geen zin om voor wifi te gaan betalen, dus dit bericht is verouderd als jullie het lezen. Sorry!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten