zondag 25 mei 2014

Dag2

Zo, dag 2 zit er bijna op. Vandaag weer 125 km gefietst, brengt totaal op 255. Schitterend weer gehad, smeren om niet te verbranden. En zweten! Net lekker gedoucht, kleren en handdoek zitten in de wasmachine. Ik blijf er bij, hier zijn stopcontacten: telefoon en batterijen laden. Dat brengt mij op mijn grootste ergernis tot nu toe, mijn dynalader. Met behulp van dat ding moet mijn naafdynamo als ik fiets telefoon en batterijen bijladen. Maar dat doet 'ie alleen als 'ie zin heeft. Vanmorgen dacht ik het probleem te hebben ontdekt, hij scheidt er vooral mee uit als ik iets harder fiets. Om vervolgens pas na een volledige stilstand het wel weer (even) te doen. Ik heb het licht er bij aangezet om de dynamo iets zwaarder te belasten. Dat leek een poosje te helpen, maar goed gaat het nog steeds niet. Alle verbindingen had ik natuurlijk al gecontroleerd. Vanmorgen ben ik wat later dan gepland vertrokken. Het was mooi zonnig weer, en de was bijna droog dus... duurde het me toch te lang en ben ik in vochtige fietskleding begonnen. Ook de tent kon ik niet droog krijgen, maar dat heeft zich net vanzelf opgelost. Al fietsend zat ik te rekenen, en kwam er op uit dat ik rond 12.00 bij het veer over de Weser zou arriveren. O schrik, stel dat die lui om 12.00 gaan pauzeren tot ??? Ik heb de eerste pauze maar laten schieten en heb aardig doorgetrapt. 11.55 kom ik aan bij het veer, die wordt net volgeladen. Ik pas er nog bij, en stipt 12.00 steek ik over. Daar wordt ik zo blij van dat ik, mede vanwege alle gesloten winkels, op een terras neerstrijk en een schnitzel met cola bestel. Dan hoef ik vanavond niet meer te koken, maak ik wat cup a soup met 2 broodjes die ik nog over heb van vanmorgen. Vlak voor ik de Weser overstak leek het wel of ik bij een zweefvliegveld was beland. De lucht was vol met... ooievaars! Een enkele scheerde vlak over me heen, maar ik had geen tijd voor een poging te fotograveren, bang om de boot te missen. Vanmiddag ging het redelijk zwaar. Net voor 17.00 op de camping aangekomen. Tentje opgezet en, zoals gezegd, simpel gegeten. Hoe gaat het tot nu toe: het fietsen is soms zwaar maar dat had ik verwacht. Ondanks het perfecte weer is het lastig om de kleren schoon en droog te houden. En daar maak ik me een beetje zorgen over, ze zeggen dat het dinsdag gaat regenen... Mijn achterste doet wat zeer. Op zich niet erg, zolang zich geen huidproblemen daar ontwikkelen. Maar zover is het nog niet, en komt het hopelijk ook niet. De droger moet nog 15 minuten, dan ga ik  buiten kijken of de wifi het doet. Ik heb betaald voor 1 uur online, maar hier binnen heb ik geen ontvangst. Morgen hoop ik meer nieuws!

11 opmerkingen:

  1. Superleuk om te lezen Wout! Ga zo door!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om je reisverhalen te lezen.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw. Goed zeg. Leuk om je verhaal te lezen. We blijven je volgen. Hou vol!
    Groeten van ons allen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wout heeft de 3e etappe volbracht. Wel veel wind. Maar knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik miste de eerste dag je verslag al. gelukkig nu 2 tegelijk. Succes voor de komende weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke verhalen zeg! Heel veel plezier en succes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi 3e dag zit erop! Ga zo door!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een en al respect voor Wout! Ben benieuwd naar zijn verdere verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wout heeft 4e etappe gedaan vandaag. Camping lag verder van de route. Hij is nu in Denemarken iets onder Kolding. Bij Gronninghoved strand camping.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk die reacties! It keeps me going! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen